Kiteen Perussuomalaisten syyskokous

Kiteen Perussuomalaiset pitivät syyskokouksen 12.9.2020 Karjalan Pyhäjärven kauniissa rantamaisemissa, Karjalan Kalamiesten majalla Kesälahdella. Hyvähenkisessä ja keskustelevassa kokouksessa tehtiin henkilövalintoja tulevalle vaalivuodelle. Kokouksen jälkeen nautittiin maistuvaa lohisoppaa, vietettiin rentoa yhdessäoloa ja seurusteltiin vapaamuotoisesti.

Kokouksessa päätettiin yhdistyksen kautta aikojen ensimmäisestä kunniajäsenyydestä. Kokous valitsi yhdistyksen kunniajäseneksi Jaakko Uuksulaisen. Valinnalla haluttiin kunnioittaa Uuksulaisen pitkää ja työteliästä historiaa Perussuomalaisten ja sen edeltäjäpuolueiden toiminnassa, sekä pitkää yli 50 vuoden kunnallispoliittista uraa.

Yhdistyksen puheenjohtajana vaalivuoteen jatkaa kokouksen yksimielisellä päätöksellä tehtävään valittu Johannes Laukkanen.

Hallituksen varsinaisiksi jäseniksi valittiin: Tuija Heikkinen, Jarkko Lampinen, Klaus Lundholm, Osmo Pirhonen ja Ari Pitko. Hallituksen varajäseniksi valittiin: Arja Havukainen, Antti Heikkinen, Yrjänä ikävalko, Kaisu Kiiskinen ja Miika Tenhu.

Tulevaa politiikan vuotta ja Perussuomalaisten toimintaa rytmittää huhtikuun kuntavaalit. Kokouksessa käytiin vilkasta keskustelua vaalien lähestymisestä ja kunnallisiin asioihin vaikuttamisen tärkeydestä. Kiteen Perussuomalaisten ehdokashankinta on sujunut ripeään tahtiin. Hyväksytyissä ehdokkaissa on mukana sekä kokemusta, että uusia kasvoja. Huomionarvoisena asiana kokousväki piti ehdokashankintaa leimaavia muutoksen tuulia, joissa on havaittavissa mukavasti kokonaan uusia kasvoja ja ajatuksia, sekä heitä, joiden ajatukset ovat siirtyneet lähemmäksi perussuomalaisuutta.

Kirjoitettu 18.9.2020